Fem dagar helg

Tentan gick som förväntat – åt helvete. Det är nog faktiskt den sämsta tenta jag skrivit – och då har jag skrivit några dåliga. Förväntar mig inte ett godkänt, vilket känns lite segt, men det är ju inte min första omtenta så jag bryr mig helt ärligt inte ett skit. Tråkigare delkurs (lärare) får man leta efter, nu ser jag fram emot onsdag då första föreläsningen på Engendering development börjar! Så himla taggad på den! Och kursen som avslutar terminen handlar om väpnade konflikter, så det är bara kul kvar!

Nu är jag alltså ledig fram till på onsdag! Så himla skönt! Ska åka till Stockholm över helgen. På söndag ska vi fira farmors 87-årsdag (som egentligen inträffar på måndag), men annars ska jag bara ta det lugnt. Hänga lite i trädgården och fixa lite. I närheten av mig här i Uppis ligger ett koloniområde som är jättefint, men jag antar att väntetiden är en livstid så det känns lite dumt att ställa sig i kö när jag ska flytta till huvudstaden om ett år… Och någon gång i livet ska jag ha villa, då kan jag odla 🙂

Och en liten fredagsbild på det! 

013868a024cbb7ca76edcc9d9b3f076a

Kommentera

