Havregrynsgröt med ägg

gröt

 

Ester tipsade i helgen om att ha i ett ägg i havregrynsgröten så i morse var jag tvungen att testa. Jag brukar göra gröt i micron (pga lat) men det tog faktiskt inte så lång tid att göra det i kastrull som jag trodde (men nu måste jag diska den också…). När gröten nästan var klar kläckte jag i ett ägg och rörde runt. Den blev lite krämigare men det smakade inte alls annorlunda som Danni tyckte. Lär göra det flera gånger!

Kanske håller jag mig mätt lite längre, jag vet inte, men det är ju i alla fall bra att köra i lite extra protein i en annars kolhydratladdad frulle. För jag orkar inte koka ägg varje morgon, även om det är asgott. Bra tips i alla fall!

En reaktion på ”Havregrynsgröt med ägg

Kommentera

