Det första jag stickade – någonsin

Vi har precis kommit hem från farmor, vi har firat hennes födelsedag, imorgon blir hon 87! Hon tog fram en födelsedagspresent jag gjorde till henne när jag var sex år – en egenstickad halsduk! Det första jag någonsin stickade. Jag kommer ihåg hur jag kämpade med den och hur stolt jag var när jag var färdig med den! Det är så himla roligt att farmor sparat den för den är verkligen helt fruktansvärd! Helt ojämn och hålig, haha! Andrea sa att hon kommer ihåg att hon trodde det var meningen att det skulle vara jättebred på mitten, eftersom det skulle ligga i nacken och vara lite varmare, haha! Självklart var det meningen… Hålen också… Och färgbytena mitt i varven. Är ändå fortfarande lite stolt att jag faktiskt gjorde klart den och inte gav upp! Men den är ju jävligt ful, hahaha! Färgkombinationerna ❤

IMG_1897

Kommentera

