Freya shawl

Nu har jag börjat på min första sjal och spetsstickning! Har supertunt garn, vilket gör att det tar jättelång tid att få fram något. Det blir fint i alla fall och de fel jag gjort har jag upptäckt i tid så jag sluppit repa upp. Gjorde om några gånger i början för jag kunde inte bestämma mig för vilken stickstorlek jag skulle välja. Det slutade på 3,5 mm.

Just nu har jag 186 maskor på stickorna (stickan?) och jag har gjort en tredjedel av originalmönstret… Det tar en stund att göra ett varv, och jag skulle inte säga att det är någon slappatickning för min del. Måste kolla i mönstret typ hela tiden. Hoppas jag lär mig det snart så jag kan slappna av lite.

Det blir väldigt fint i alla fall!

20140330-113936.jpg

Kommentera

