Min första kofta är klar!

Nu är min första kofta helt klar! Stickad i 100 % ekologisk bomull från Rowan. Jag premiäranvände den idag och den är väldigt varm och mysig!

Jag känner mig väldigt stolt över att jag lyckats sticka ett ”riktigt” plagg till mig själv, men jag är inte riktigt ”kär” i den. Inte än i alla fall. Den största anledningen till det tror jag är att jag aldrig har kofta på mig. Den andra anledningen är att den är liiite för stor. Inte för att det gör någonting, men den hade nog varit ännu finare om den haft en lite tightare passform. Hädanefter kommer jag nog i alla fall sticka fler tröjor än koftor som det ser ut nu, så att jag verkligen är säker på att jag tycker om plagget jag lagt ner många timmar på. Koftor är nog inte riktigt min stil.

Nu känns det som att jag kan klara av allt inom stickning! Det var ett stort steg för mig att börja med tröjor och nu när jag både gjort en barntröja och en till mig själv så känns det som att jag kan göra vad som helst! Här finns mönstret för den som undrar!

Känner mig inte helt på topp idag också så jag har halshuggit mig själv på bilden, hehe. Kan skylla på att koftan ska stå i centrum 😉

DSC_0005 DSC_0003 copy

Nu har jag lite andra tröjprojekt i tankarna, men de delar jag med mig av i ett annat inlägg!

8 reaktioner på ”Min första kofta är klar!

    • Tack så mycket Rosa! 😀
      Efter att man stickat klart tvättar man och låter det torka plant, då jämnar stickningen ut sig 🙂 men det underlättar ju såklart om man stickar jämnt också, hehe!

      Gilla

Kommentera

