Älskar att få paket!

När jag kom hem var det inte bara deklarationen som väntade på mig i brevlådan, utan ett litet grönt paket, som innehåll en liten brun kartong med grön text, som i sin tur innehöll den här lilla söta påsen. Vad tror ni det var i den lilla söta påsen?

Hemlig påse

*Spelar jättespännande musik*

Menskopp

 

En menskopp! Har gått och väntat på att Let’s deal skulle få in en deal, eftersom jag missade den sist för några månader sen, och så för två veckor sedan så kom den och jag köpte en! Totalt 169 kronor (med frakt), när ordinarie pris på nätet ligger runt 400! Kap!

Varför menskopp? Jag har bara hört så himla mycket bra om det! Miljövänligt (100 % nedbrytbart silicon), man behöver inte tänka på att byta tampong ofta (inte för att jag gör det men okej) (och tamponger är väl inte heller helt 100 miljömässigt kan jag tänka mig) och det verkar så sjukt smidigt! Kommer inte behöva köpa mensskydd på 10 år, för så länge håller den! För att hålla koppen ren ska man koka den i fem minuter innan man sätter in den första mensdagen, det känns ju som väldigt liten effort. Det längsta man kan ha den inne är 12 timmar och man tömmer den bara så ofta man behöver.

Dessutom – det bästa – man kan ha den i några dagar innan mensen kommer så att man är skyddad hela tiden! Man behöver alltså inte få en oväntad störtflod när man minst av allt vill! Så jävla bra uppfinning, jag är frälst! Redan innan jag provat den. Nu längtar jag nästan till mensen (okej, stor överdrift) så att jag kan testa den.

2 reaktioner på ”Älskar att få paket!

  1. Varnar känsliga människor!!!

    Ett tips bara.. Var försiktig när du drar ut den, det blir som ett baksug.. Hände mig ett flertal gånger och badrumsgolv och väggar blev täckta av blod. Hade inte tålamod att vänta tills jag lärde mig rätt teknik 😉 men i övrigt är den sjukt bra, känns inte att den sitter när och fick inte alls torra slemhinnor som av tampong 🙂

    Gilla

    • Tack för tipset, haha! Tror jag läste någonstans att man kan trycka på den på något sätt så att det kommer in lite luft så att vakuumet släpper, men jag vet inte riktigt hur… Ska testa den lite innan mensen kommer så det inte blir blodbad i badrummet!

      Gilla

Kommentera

