Stickkväll ikväll!

garn

Idag bär det av till Stockholm igen och ikväll ska jag hem till Tessan och lära henne och Stephanie den fantastiska konstformen stickning! Jag har teststickat halsduken de ville göra och det kommer nog gå finfint för dem att göra en likadan. Rundstickad cowl med varannat varv avigt och varannat varv rätt. Det är nog bra att öva på båda, för sen kan man ju sticka! Det är ju inte svårare än så egentligen.

Andrea ska också vara med och hon har bestämt sig för att göra ett kuddöverdrag. Ska fixa garn idag för igår visste jag inte riktigt vilket jag skulle köpa, men nu har jag bestämt mig! Det är ju lite svårt att veta vad någon annan vill ha och ser framför sig också.

cowl

Kommentera

