Work in progress: Freya shawl

WIP Freya

Det går sakta men säkert framåt på min Freya (som är sjukt svårfotad på stickorna…). Jag tyckte det var segt när varven hade knappt 200 maskor, nu är det över 400 och jag har precis börjat på den sista mönsterrepetitionen som mönstret anger, men jag tror att jag ska göra en extra, för jag tror den blir lite liten annars. Det kommer ta tid, men jag tycker hur som helst att den blir fin och jag ser väldigt mycket fram emot när den är tvättad och blockad, för då kommer mönstret fram ordentligt.

Älskar färgen på garnet, i vissa ljus är det ”skimrande” vinrött, och i andra ljus är det lite brunare i nyansen, men det är fint oavsett! Dessutom blir det väldigt fluffigt och varmt när man stickar med det! Ser fram emot att visa den här sjalen när den är helt klar, då kommer jag antagligen vara ännu stoltare över mig själv än över koftan! Kanske ska inse att jag alltid kommer att vara lika stolt över det jag stickar, eftersom det faktiskt blir väldigt fint. Och så länge jag tycker det är fint och älskar det jag gör så är jag nöjd!

 

Kommentera

