Lördag

Tjaaa! Det är jättefint väder idag och jag har varit ute hela förmiddagen. Lätt den bästa saken med villa – man kan gå ut när man vill utan att behöva bry sig om att behöva se anständig ut.

Jag har tvättat utemöbler, planterat om en blomma, sett en råtta, grävt i komposten för att förstöra eventuellt råttbo, druckit öl och solat. Råttjäveln har blivit lite av en projekt. Misstänker att den egentligen har ett bo bakom komposten, för det ligger en massa löv och grejer där, men jag vågade inte pilla för jag såg framför mig hur det springer ut 100 råttbebisar i kaos. Katastroftänkande är lite av min grej.

Nu ska jag gå ut igen, sticka ett varv på min sjal och kanske pilla lite i någon rabatt. Eventuellt fortsätta på utrota-råtta-projektet. Vet inte riktigt hur jag ska gå vidare härifrån…

fot

Kommentera

