Tråkigt telefonsamtal

blom

Igår ringde pappa och berättade att farmor ramlat och brutit lårbenshalsen. Hon opererades igår kväll och det gick bra som jag förstått det. Jag känner mig ändå väldigt ledsen för hon har redan så jobbigt med att gå. Nu väntar en lång rehabilitering…

Har verkligen ingen lust att gå till skolan idag och försöka tänka. Känner mig bara så otroligt nere. Det var nog bra att jag var hos Emil i alla fall och inte ensam. Han kramade, tröstade och gjorde popcorn till mig när jag hade gråtit klart.

Åker till Stockholm imorgon bitti så att jag kan hälsa på farmor på sjukhuset. Det måste vara tråkigt att ligga där hela dagarna och inte kunna röra sig ordentligt. Ska ringa min far och kolla läget nu och sen ta mig till det där seminariet och försöka lyssna. Är inte alls pepp på att prata idag.

2 reaktioner på ”Tråkigt telefonsamtal

Kommentera

