Tankarna snurrar runt

I förmiddags lyckades vi göra en powerpoint till seminariet imorgon. Jag känner mig sjukt otaggad. Upplägget är lite annorlunda från vanliga seminarier. Varje tillfälle ska två i gruppen vara ”experter” på ett speciellt område. Jag och Johanna har ”Political economy of war” vilket är intressant och inte speciellt svårt… Tror jag. Har ju läst allt men känner mig verkligen inte som en expert. Planen är i alla fall att sammanfatta litteraturen, titta på ett klipp från Ghosts of Rwanda och ha några diskussionsfrågor. Får intala mig att det bara är 45 minuter av mitt liv och att jag hållit i lektioner förut. Det är ändå inte riktigt samma sak eftersom det är på engelska och på liiiite högre nivå än lag & rätt för år 7.

För övrigt känner jag mig rätt nere över det här med farmor. Nu ska hon opereras imorgon (precis när jag har seminariet) så jag hoppas de lyckas få till det bra då. Men en operation är ju inte helt ofarlig och om inte annat tar det på krafterna. Hoppas med hela kroppen att det går bra. Kan inte riktigt koncentrera mig på något och jag tror det är därför det känns lite jobbigt med skolan. Det värsta är att jag vet att det inte kommer gå över snart…

Kommentera

