Sommarmåndag

Jag är kvar i Älvsjö, åker hem till Uppsala i eftermiddag/kväll. Jag kände att jag ville vara här en extra dag eftersom det är mycket skönare att vara ute i trädgården än att göra värsta projektet av att gå ner på gården och sätta sig. Dessutom blir det ett extra besök hos farmor. Igår hade hon fått sitta i rullstol i 10 minuter och det var tydligen jobbigt. Vi försöker peppa henne att hon måste träna och att det är jobbigt och om hon inte gör det så kommer hon bli liggande resten av livet och det vill ju ingen. Dessutom är det bra att sitta så att inte den lätta lunginflammationen hon dragit på sig blir värre… Fördelen är väl att så länge hon är inom vården så tvingar de upp henne.

Det har varit lite tyst här ett tag, jag har inte känt mig så inspirerad de senaste veckorna. Men nu när farmor mår lite bättre, terminen snart är slut och vädret varit så fint så känner jag mig lite gladare. Är faktiskt lite taggad på valborg igen! Det blir väl ingen fekkefakkaur direkt men häng i ekoparken är ju faktiskt det roligaste 🙂

IMG_1981

Igår kändes det som om det var juli när vi tog en GT på altanen! ❤

Kommentera

