Garter Ear Flap Hat

Baby1  ALLTSÅ! Hur gullig är inte den här?! Hur nu en mössa är gullig… Är verkligen bebisar såhär små?

Jag har varit sugen på att sticka den här mössan ganska länge. Sen jag såg mönstret för första gången faktiskt. Men jag har inte riktigt känt att det varit nödvändigt att sticka den, eftersom jag inte vet någon som ska ha barn som jag kan ge den till. Och jag ska inte ha barn på ett bra tag än. Men igår kväll kände jag att jag ville variera mig lite och göra klart något. Så jag började på den efter middagen och gjorde klart den innan jag gick och la mig vid 23. Nu på förmiddagen fäste jag trådarna och blockade den.

baby2Det gråa garnet är 100 % merinoull och supermysigt. Jag hade bara ett halvt nystan men hade nog hoppats att det skulle räcka. Det tog slut precis när minskningarna för toppen skulle börja så jag tog det blåa ullgarnet som jag också stickat ekorrtröjan i. Älskar nyansen. Det är liksom inte bara blått, utan något mer. Jättefin färgkombination tycker jag!

Nu återstår bara: vad ska jag göra med den? Spara? Sälja till någon? Jag vet som sagt ingen som jag känner som ska ha barn… Men någon gång kommer det väl!baby3

2 reaktioner på ”Garter Ear Flap Hat

Kommentera

