En riktig gamer…

I helgen har jag och Emil bara legat och slappat. Spelat GTA, stickat, kollat på House of Cards och Eurovision förstås. Mina GTA-skills är obeskrivliga.

Jag ville testa köra bil. Det första jag gjorde var att köra in i en mur och fastna mellan ett träd så att det inte gick att komma loss. När jag snodde en annan bil lyckades jag i alla fall köra iväg. Men eftersom jag är lite skadad av 2D-spel och Mario cart på Super Nintendo så har jag inte riktigt fattat att man inte måste gasa fullt hela tiden. Det gick jävligt fort efter ett tag, jag körde in i ett träd och bilen blev lite trött. Blev helt svettig av de här fem minutrarna.

Igår skulle jag göra ett försök att flyga flygplan. Kom upp i luften, flög i fem sekunder, störtade mot marken och kraschade i en elledning. Vi skrattade mycket åt mina fantastiska spelskills, och jag blev svettig igen.

Jag tror faktiskt att jag ska leta reda på ett tv-spel som jag faktiskt kan spela och som jag tycker är kul (alltså inte FIFA. Så tråkigt…). Gissar att det inte produceras några klassiska 2D-spel längre, hehe. Men kan kanske hitta något roligt fightingspel? Box och spark, hur svårt kan det va? Återkommer om min jakt på ett roligt tv-spel!

Det är alltså det här spelet som jag spelat under min uppväxt. Här kan man se en som spelar igenom hela spelet. Man lär sig efter ett tag var man ska hoppa och var man bara kan kuta. Blev sjukt sugen på att köra det här nu!!! 

 

Kommentera

