Uppe med haren

På gården bor det två eller tre harar (en av dem kanske bara är här på besök ibland). När jag vaknade och tittade ut satt två av dem och käkade i solen. Så jag gjorde frukost och tittade lite på dem medan jag åt. Himla fint att det bor djur i stan ändå!

frulle

Idag har jag lite olika planer. Har redan börjat dagen med att rensa lite i några lådor. Väljer ut vad som ska kastas, läggas upp på vinden och vad som ska få ligga kvar här nere. Bestämde mig till exempel för att kasta några snapsglas jag tagit från scouternas julmarknad. Testade att använda dem som ljuslyktor en gång men de blev alldeles för varma. Och jag dricker inte sprit. Så de fick ryka! Gamla blockljus får också se botten på soptunnan faktiskt. Har nästan aldrig tända ljus och när jag väl har det så föredrar jag vanliga stearinljus och värmeljus mer än blockljus.

Lite senare kommer kanske Felicia och fikar! Vi siktar på det i alla fall! Tänkte baka en rabarberpaj av de första rabarberna som kommit upp i Älvsjö.

Måste plugga lite också. Imorgon har vi seminarium och då ska vi diskutera ett case och göra en konfliktanalys. Har ingen aning om vad en konfliktanalys är egentligen men tänkte försöka sätta mig in i det lite senare. Om jag inte fattar så faller det säkert på plats imorgon.

Men innan jag sätter igång med allt detta tänkte jag ge mig ut och springa!

Kommentera

