Vilken härlig dag!

Nu har Felicia cyklat hem för att kolla på hockeyn (jag har nämligen ingen lust idag). Hon hade köpt med sig jättegod vattenmelon och smultrondricka som vi åt medan vi väntade på att rabarberpajen skulle bli klar. Är eventuellt asmätt just nu. Men det var så himla kul att ses och prata lite skit!

Nu funderar jag lite på vad jag ska göra. Har ingen som helst lust att plugga, diska eller packa. Kanske ska sticka lite och lyssna på P3 dokumentär. Ett avsnitt blir det och sen kan jag förbereda mig lite inför morgondagens seminarium!

Hittade ett recept (på Pinterest) på rabarberkompott som jag bara måste testa nästa gång jag kan lägga vantarna på några stjälkar! Rabarber, apelsinjuice, honung och lite kryddor som får koka ihop i ugnen tills rabarbern är mjuk! Avlider för att det låter så gott. Är antagligen helt fantastiskt med vaniljglass. 36ff94cd4cea0a3f46ecc66483427d64

Kommentera

