Det här med bloggdesign…

Jag bytte ju tema på bloggen för inte så länge sedan, men jag tyckte det var lite tråkigt så nu är jag tillbaka på det förra.

Skärmavbild 2014-05-19 kl. 14.45.15

 

Man kan välja på massor med teman i WordPress, vilket är bra, men man kan inte ändra så mycket i dem, vilket är dåligt. Man kan ändra på saker om man betalar (30 dollar per år) men det har jag ingen större lust med i nuläget. Om jag fick bestämma skulle bloggen vara enkel, stilren och utan för mycket skrikiga färger. Det är inte riktigt min grej att ha en massa krusiduller. Så som det är nu är på gränsen till för mycket, får leva med det. Det jag saknar mest bland de teman som finns att välja på är lite större bredd på innehållet.

Det finns ganska många teman som har en bred ”content”, alltså där texten är, men då finns det ingen sidebar (där arkiv, kategorier m.m. finns), vilket jag vill ha. Dessutom blir texten så himla stor i den typen av teman…

Nu får det vara såhär ett tag framöver. Ska försöka fixa en header. Jag har en idé om hur den ska se ut, men så ska man göra det också… Mvh, lite lat.

2 reaktioner på ”Det här med bloggdesign…

  1. Har precis samma problem, skulle gärna vilja anpassa färgerna på min blogg men har inte riktigt lust att betala! Gilla designen som du har nu, tycker den är bättre än den gamla 😉

    Gilla

Kommentera

