Värsta presenten

Karins konstgrepp är en fantastisk blogg som alla borde läsa. Idag undrade hon om den värsta presenten man fått.

Den värsta present jag fått var när jag var 10 ungefär. Jag tror att jag fyllde år och av farmor fick jag en rosa/lila leopardmönstrad heldress, med lite utsvängda myror och en långärmad tröja i något konstigt tätt nättyg. Jag kunde ju inte säga att det var det fulaste jag sett så jag satte snällt på mig kläderna och blev förevigad. Hade som krona på verket dessutom på mig ett lila pannband. Så fruktansvärt fult. Nu kan jag tänka på det och skratta, men då hade jag fet ångest.

Jag har alltid funderat på hur det gick till när farmor köpte de där kläderna. Var köpte hon dem? Hittade hon dem på en galge eller frågade honom någon som jobbade i butiken vad en 10-åring tycker om? Kan i alla fall upplysa om att jag hatar lila och leopardmönstrat och jag passar inte i rosa.

Vilken är den värsta present du har fått?

Really-Bad-Gift

Kommentera

