Städade skrivbordet i alla fall…

bok jldg

Hörrni, den här flyttrensningen går lååångsamt. Men i morse tog jag tag i skrivbordet som varit överbelamrat med skit de senaste månaderna. Hittade gamla (betalda) räkningar från i höstas. Det är nackdelen med skrivbord – de blir alltid stökiga! Jag har ju aldrig suttit där och jobbat direkt. Det är så mörkt och det blir så kallt om fötterna där inne i hörnet. Men det är ju såå praktiskt. Nu är det i alla fall städat.

Har kastat lite skit jag haft i TV-möbeln också. Prydnadssakerna får jag ta bort sen när Emil flyttar in och ska sätta in x-boxen. Vet inte riktigt vilka saker jag vill ha kvar framme och vilka jag vill lägga undan. Och vad han vill ha också såklart.

Det är faktiskt en hel del saker jag inte riktigt vet vad jag ska göra med just nu. Emil har ju inte packat någonting (pga. lat, hosthosthost) vilket känns lite jobbigt eftersom Andreas födelsedag ska firas på söndagen så jag vill ha flytten klar på lördag. Men Emil ska på fest på fredagen så kan han inte packa då heller… Och jag tänker inte packa hans saker. Dessutom funderar jag på hur vi ska göra med sängen. Vi har bestämt att vi ska ta bort min madrass från loftet och sätta dit hans istället för att den är skönare. Men jag funderar på hur vi ska få bort den därifrån sen, eftersom det är en resårbotten och alltså helt stum. Det kommer bli asjobbigt! Jaja, jag tänker väl lite för mycket och kan inte riktigt prata med Emil eftersom han inte är hemma. Det kommer antagligen att lösa sig!

Kommentera

