Andreas födelsedagströja

Här kommer en bild på min födelsedagspresent till Andrea. Förhoppningsvis kommer lite fler bilder senare när hon har på sig den.

tröja 2

 

Mönstret på tröjan kommer från en norsk sticktidning (online) och först var jag lite fundersam på hur det skulle gå att läsa mönstret, men Internet har allt, även ordlistor med sticktermer översatta från norska till svenska… Så det gick hur bra som helst! Och diagrammet visade bara två mönsterrepetitioner vilket var skönt. Det kändes inte så rörigt.

Är löjligt nöjd med resultatet och tänker göra en till mig själv till hösten! Den till mig blir nog i en annan färgkombination, vilken vet jag inte riktigt än.

3 reaktioner på ”Andreas födelsedagströja

  1. Ping: En vintertröja | Petra Eriksson

Kommentera

