1 juni

Även denna dag har gått i stickningens tecken. Men har faktiskt pausat för att städa och fixa lite. Ska snart cykla till Willys och köpa mjölk, för ikväll blir det pannkakor till middag!

Nu är sjalen Marjamets snart klar! Det är bara 24 (ganska långa) varv kvar och det är nu det finaste på sjalen stickas! Det är också lite rörigt eftersom jag har diagrammen för mönstret på datorn och jag tappar lätt bort mig. Så nu har jag fått backa ett halvt varv för att jag gjorde fel.

snartklar

 

Som sagt är bilder på spetssjalar innan blockning egentligen rätt meningslösa och tråkiga, eftersom man inte ser allt fint när tyget inte är ordentligt spänt. Men jag kan garantera att det kommer komma fantastiska bilder sen när den är klar. Blockning betyder att man tvättar det färdigstickade plagget, kramar ur allt vatten tills nästan torrt och att man sedan spänner ut det på en plan yta för att det man stickat ska få rätt mått, form och struktur.

Kommentera

