Color affection

color affection 4

Här är mitt senaste stickprojekt – en Color affection. Jag är så otroligt nöjd med resultatet! En stor, mysig och framförallt enkel sjal i fina färger. Den var väldigt lätt att sticka, även om jag fick göra om de första 10 varven tre gånger innan jag läste beskrivningen ordentligt…
Bara räta maskor, ökningar i kanterna (som gör att den blir formad som en halvcirkel) och förkortade varv på den tredje ”randen”. Det blev väldigt långa varv mot slutet, men eftersom det inte är något komplicerat mönster gjorde det inte så mycket.

Garnet är väldigt mjukt och mysigt, har ett fint fall och är 75 % merinoull och 25 % nylon, från Cascade yarns. Kommer definitivt att testa flera olika garnsorter från Cascade! Rimliga priser, och rätt bra kvalitet som jag förstått det.

Gillar färgerna väldigt mycket! Jag var lite osäker på om den vita kanske skulle bli för vit jämför med de andra färgerna, men så var det verkligen inte. Vaniljglass med kola- och chokladsås! Nästan i alla fall… Är oavsett väldigt nöjd!

color affection2 color affectioncolor affection3

 

6 reaktioner på ”Color affection

Kommentera

