Mardrömmar

God morgon mina rönnbär!

I två nätter har jag sovit sådär. Egentligen har jag nog fått ihop rätt många sömntimmar, men har legat vaken på natten. I förrgår var det för att Emil kom hem från kräftskiva, och så kunde jag inte somna om. Inatt vaknade jag av mardrömmar. Misstänker starkt att det beror på att jag kollade på Hannibal igår. En serie som finns på Netflix som handlar om mord, och lite Hannibal Lecter. Helt okej, men kanske ingen superfavorit.

Jag har precis tryck i mig frulle – gröt med stekta äpplen, knäckemacka och kaffe. Knäckemackor är sjukt gott, speciellt havreknäcke med bara smör – en favorit från högstadiet. Eller Leksandsknäcke med ost eller leverpastej. Mmmmmhhh.
Ska städa lite idag, baka bröd och göra hummus till middag. Och sticka lite. Håller på med den första julklappen. Tidigt kan man tycka, men det tar ju sin lilla tid att sticka grejer.

fru

Kommentera

