Fryser och läser

Här sitter jag och fryser. Kan ju stänga fönstret, men snart kommer Emil hem och öppnar det igen så kan lika gärna låta bli. Kör på filt istället! Är dessutom duktig och pluggar. Historiska institutionen är en enda jag varit i kontakt med som kör på ämnesdidaktik (pedagogik), vilket är väldigt bra! Nu var det typ två år sedan jag läste någon form av pedagogik, så det känns skönt att få lite koppling till lärarprogrammet igen. Man glömmer lätt att det är lärare man ska bli när man är ute på ämnesinstitutionerna.

Idag klarnade lite mer om kursens upplägg. Vi läser tre delkurser samtidigt fram till november ungefär, sen är det bara uppsats. Fram tills dess ska tre PM lämnas in och varje vecka har vi en metodövning. Eller flera gånger i veckan under en period, har inte lusläst schemat. Det verkar bli en intensiv kurs, men jag känner mig mycket mer taggad nu än vad jag gjorde förra veckan, vilket känns skönt! Så länge jag jobbar varje dag borde det inte vara något problem. Märker jag att självdisciplinen är som vanligt får jag se till att sitta i skolan hela dagarna!

 

Kommentera

