Och så var klockan plötsligt 100?!

Ibland tappar jag helt greppet om tiden. Har suttit vid datorn sen frukost och letat böcker, tidningar och artiklar inför mitt handledarmöte som jag ska ha senare idag. Än så länge vet jag inte riktigt vad uppsatsen kommer att sluta i för ämne, men jag hoppas att det kanske kan bli stickning. Tiden försvann i alla fall, för plötsligt var klockan halv ett…

Handledaren jag fått är vår seminarieledare, hon verkar schysst och rättvis, men har varit ganska aktiv i media på senare tid och pratat om att studenterna på universitetet inte kan svenska, haha! Så jag får väl vara exemplarisk i mitt språk! För vissa kanske det känns som en extra press att man förutom ett vettigt innehåll dessutom ska leverera språkmässigt, men jag tror inte att jag har några problem med det. Språket bidrar till helhetsbilden av ett arbete, och jag brukar lägga ner ganska mycket tid på att det jag skriver ska bli bra. Så press på hög kvalitet känns inte som en dålig grej egentligen.

Nu är det hög tid att jag äter någonting och fixar mig lite!

Kommentera

