Besvikelsen.

mandat-klart-jpg

 (Bild från SVT)

Jag är så otroligt besviken över valresultatet. Jag kan inte glädjas åt att det blir ett regeringsskifte för att Sverigedemokraterna fick 13 % av rösterna. Jag är besviken över att Feministiskt initiativ inte kom in, men de fixar det nästa gång. De fick i alla fall 2 mandat i Uppsala kommun – det är asbra!

Det är så otroligt deprimerande att ett rasistiskt parti tagit platsen som det tredje största i Sverige. Jag har faktiskt väldigt svårt att ta in att var åttonde av de som röstat valt att lägga sin röst på en rasistisk politik. Varför väljer man dem, istället för partier som står för öppenhet, jämlikhet och demokrati? Röstar man på dem av missnöje blir jag ännu mer förbannad – eftersom det resulterar i att de får mer makt. Röstar man på dem och inte vet vad de står för så har man bott i en grotta de senaste åren.

Nu måste den antirasistiska kampen fortsätta. Glöm inte att Hitler inte tog makten, han valdes av det tyska folket. Nu måste vi som står för alla människors lika värde kämpa för att SD åker ur Riksdagen i nästa val.

Till alla som inte röstade – skämmes ta mig fan. 

Kommentera

