Tar tag i mig själv

God morgon på er!

Nu är det hög tid för mig att börja ta tag i läsningen. Nu i början av terminen har vi som sagt några kurser som pågår parallellt, och de innehåller ganska mycket läsning. Den ena kursen är teori, och till seminarierna ska vi läsa artiklar och svara på frågor. Skitsvåra frågor till imorgon… Den andra kursen är en litteraturkurs och den examineras med ett seminarium och en PM. Till den ska vi läsa fyra avhandlingar och en lärobok. Samtidigt ska jag börja lite på uppsatsen. I början av oktober ska vi lämna in en första uppsats-PM med syfte, frågeställning och sånt. Mycket att göra och jag har såklart skjutit upp läsningen. Så nu blir det andra bullar! Jobbar jag 8 timmar varje dag kan jag med gott samvete ta ledigt på kvällar och helger. Det är ju egentligen så vi ”ska” plugga, men det har inte riktigt behövts på alla kurser jag läst.

Idag ska jag försöka att inte glömma bort att boka klipptid också!

IMG_2464

Kommentera

