Roliga saker med att vara sambo

Jag och Emil har ju varit tillsammans i snart fem år, men sambos i några månader bara. Här kommer några bra grejer med att bo med Emil!

  • Lyssna på grannarna som bråkar. På kvällarna sätter de igång, det är mest tjejen som skriker eller är ledsen. Killen pratar med hög röst. Vi stänger av ljudet på TVn, sitter helt knäpptysta och lyssnar. Sen ställer sig Emil upp, lägger örat mot väggen och försöker höra vad det kommer ifrån. Då skrattar jag för att det känns lite desperat och väldigt nyfiket. Emil gav förslag idag att vi borde sätta lapp i porten med texten ”Ni som bråkar – flytta isär”. Inte astrevligt kanske.
  • När Emil kommer hem och frågar ”var är kladdkakan?” och jag ler asfjantigt i två sekunder och börjar sedan asgarva. Jag åt nämligen upp resten (halva) när han inte var hemma… Jag försvarar mig genom att säga att jag ”råkade” äta upp den. Då säger han att jag bara får en korv till middagen, för han kommer ”råka” äta upp resten.
  • I förrgår kollade vi på Million dollar listing New York. Vi konstaterade att lägenheterna är asdyra, typ 45 miljoner kronor, och jag säger att man inte ens skulle köpa en hästgård med 1000 hästar i för 45 miljoner. Sen inser jag hur mycket 1000 hästar är och vi filosoferar i hur det skulle vara att ha 1000 stycken av vilket djur som helst. Vi kom fram till att kycklingar verkar vara det mest rimliga djuret. Även om det kanske inte är optimalt. Insekter räknas inte.
  • Vi har ett extra påslakan i sängen för att jag inte ska frysa när Emil tar täcket på natten. Sen på morgonen när jag inte har det ”riktiga” täcket och han frågar varför, så blir jag inte arg för jag vet att han retas. Och konstigt nog är det fortfarande roligt när han retas, vilket han gör ungefär 80 % av tiden!
  • När Emil frågar vad vi ska äta till middag, jag inte har något förslag och han kommer med den briljanta och fantasifulla idén: korv. Då skrattar jag, för han föreslår alltid korv, eftersom det typ är hans favoriträtt…

Skärmavbild 2014-09-17 kl. 18.54.13

Sen har vi ju de vanliga sakerna som att man delar vardagen och att man får somna och vakna med den man älskar! Att vi bor på 27 kvadrat gör faktiskt ingenting. Det är ofta mycket grejer framme men det får man väl leva med. Det är ju inte så länge vi ska bo så trångt, för snart ska vi börja leta lägenhet på ”riktigt” och det ska bli så jävla roligt!!! Vi Hemnetsurfar ganska mycket och nu har det faktiskt övergått ifrån fantasier till att bli lite mer verkligt! Opa!

DSC_0177

 Och här har vi honom, min favoritperson i hela världen! ❤

4 reaktioner på ”Roliga saker med att vara sambo

  1. Oftast hör man bara negativa saker sägas och skrivas om den man lever ihop med. Världen vore trevligare om man delade med sig av de bra sakerna också. Nu har du börjat, så då får vi andra fortsätta!

    Gilla

Kommentera

