Närproducerat… kaffe?

IMG_2480

Jag har börjat dricka kaffe. Jag började faktiskt i våras redan, men då var det bara en kopp snabbkaffe på morgonen, vilket inte är någon större smaksensation direkt. När jag fyllde år fick jag en kaffebryggare så nu har jag utvecklat mitt kaffedrickande till en mer njutningsbar nivå. Idag skulle jag fylla på med ett nytt paket. Jag har ju ingen aning om vilken sort som är godast egentligen, så jag stod vid kaffehyllan en stund och tittade lite på de olika paketen. Jag kände att mörkrost kanske är lite väl smakrikt, och att jag faktiskt inte är någon finsmakare (än), så jag tog ett paket med vanligt mellanrostat bryggkaffe från Lindvalls. Det tillverkas ju här i Uppsala så jag tänkte ju att det är bra att köpa närproducerade varor. Mycket bra tanke – tills jag kom på att kaffet växer på andra sidan jorden och odlas av människor som får en skitlön och troligtvis blir impregnerade av bekämpningsmedel. Bättre lycka med tankeverksamheten nästa gång.

Kommentera

