Egyptian mittens

emilsvantar1 emilsvantar2

Mitt senaste färdiga stickprojekt är ett par vantar till Emil! Mönstret heter Egyptian mittens, men var på finska, så det blev lite improvisation här och var, men det blev bra till slut! Jag följde diagrammet så det var inte svårt egentligen, eftersom jag gjort vantar förut.

Både jag och Emil blev nöjda! Han för att han fick vantar, och jag för att de blev så jämna och fina redan innan tvätt! Känns kul att det verkar som att jag fått till flerfärgsstickningen lite bättre nu! De flesta andra projekt jag gjort med flerfärgsstickning har blivit lite bubbliga och helt oelastiska, men de här blev mycket bättre! Det är alltid roligt när man känner att man utvecklas, även om det kanske inte är något som andra lägger märke till.

2 reaktioner på ”Egyptian mittens

Kommentera

