Bakat

Förra veckan skickade Danni ett recept på en chokladkaka. Det lät jävligt gott så jag bakade den, och den blev jävligt god! Eftersom det var en tryffel med grädde på fick man förvara den i kylen, vilket gjorde kakan rätt hård, men om man lät den stå en stund så blev den mjuk och då smakade den mycket mer också. Tips tips!

chokladkaka

Igår gjorde jag havrebollar! Emil såg en bild någonstans och ville ha, och jag är ju inte den som inte vill ha goda saker. Så jag gjorde helt enkelt jättemånga bollar efter det här receptet! Asgoda!

bollar

Dessutom måste jag säga att det är väldigt underhållande att läsa kommentarer under recept på Internet. Till exempel så var det någon som var förbannad på havrebollsreceptet för att det inte stod om smöret skulle vara hårt eller mjukt, salt eller osalt, och att det ABSOLUT INTE gick att vispa med elvisp! Alltså, är det verkligen så svårt att lista ut det där själv? Det kanske det är… Hen hade i alla fall varit tvungen att smälta smöret, hälla på salt och köra det i matberedaren. För elvispen gick nästan sönder…

En reaktion på ”Bakat

Kommentera

