Wickerwork pullover

wickerwork1 wickerwork3

Igår blev jag klar med min Wickerwork pullover! Älskar färgen på garnet och tycker det passade väldigt bra till strukturmönstret.

Egentligen är det meningen att man ska sticka bakstycke, framstycke och ärmar separat och sedan sy ihop allt, men det hade inte jag någon lust med. Jag stickade kroppen runt, men delade av det när det var dags att göra ärmhålen. Sen skulle jag testa ett nytt sätt att göra ärmar, genom att plocka upp maskor och forma axeln med förkortade varv. Fick göra om första ärmen några gånger. Först plockade jag upp för många maskor, sen blev det något konstigt med de förkortade varven, men till slut blev det rätt okej. Kanske lite tight, men jag tror att det töjer sig lite när jag haft på mig den. Har inte hunnit testa den efter tvätten än heller, eftersom den fortfarande är lite fuktig.

Själva mönstret på kroppen blev lite halvtråkigt efter ett tag. Det var lite väl repetitivt, men det var enkelt och gick rätt så fort – och det blev fint – så det gjorde inte så mycket.

2 reaktioner på ”Wickerwork pullover

Kommentera

