Stickkvällar i Uppsala

I morse hittade jag en ny grupp på fejjan – Stickkvällar i Uppsala! Blev faktiskt lite orimligt glad. Första ”träffen” är ikväll men det kan jag ju inte gå på, så det får bli nästa gång.

Jag har ganska länge tyckt att det är lite trist att vara ensam om min hobby. Har liksom ingen att prata med när det gäller de där superspecifika sakerna som olika garner, konstruktion, designer eller tekniker. Självklart är det jätteroligt att få beröm för att det jag stickat är fint, men ibland är det lite extra kul när man får beröm för att man utfört arbetet väl rent tekniskt. Jag la till exempel upp en länk till inlägget om min senast stickade tröja på Online Stickcafé-gruppen på Facebook härom veckan, och fick en så himla fin kommentar om att jag lyckats få till halsringningen så fint, eftersom det kan vara svårt när man gör så distinkta mönster. För mig känns det ibland lite extra kul att få höra sånt!

Det skulle som sagt vara roligt att lära känna lite folk som delar mitt intresse, oavsett vilken nivå man ligger på så har man ofta något att dela med sig av, eller något nytt man vill lära sig.

wickerwork3 tröja 2 DSC_0076 sjal5

Kommentera

