Run to the hills

Idag har jag varit ute och sprungit för första gången på typ två månader. Sprungit och sprungit, lufsat runt i 25 minuter kanske vi ska säga istället. Känner ingen press alls på att prestera ens i närheten av hur ”bra” jag var i våras. Känner bara att jag varit lite väl stillasittande på senaste tiden och att det skulle vara skönt att känna mig stark igen. Börjar lite smått med att jogga (lufsa) i några veckor och så hoppas jag att de resultaten gör mig lite mer pepp på att ta mig tillbaka till gymmet och börja styrketräna.

Som jag skrev i något inlägg för ett tag sedan så känns det sjukt segt att börja om från noll. Har inte tränat alls på ett bra tag nu, vilket faktiskt börjar kännas i kroppen. Tror att jag helt enkelt skulle vara mycket piggare och gladare om jag rörde lite på mig. Och trots att det kommer vara rövigt i början så måste jag ju börja någon gång. Och då är det ju bättre att ta tag i det nu, istället för sen någon gång.

Kommentera

