Ett höstpaket!

garn1Igår kom ett stort paket i brevlådan! Min vinst i sjaltävligen som jag skrev om i måndags! Tack Karin och Elin för de fantastiskt fina lyxgarnerna!

I paketet låg det tre härvor med höst. Gult 1-trådigt ullgarn från Kampes, Manos silk blend fino i jättefin handfärgad, lätt melerad, brun/orange-nyans och så handfärgat sockgarn från Moods of Colors i färgen ”Burning sunset moods”! Kul grej var ju att jag kollat in Moods of colors Etsy-shop tidigare på dagen igår innan paketet hade kommit, sett det här garnet och tänkte att det (och en massa andra färger) var väldigt fint! Great minds think alike.

garn2 garn3 garn4Nu börjar sökandet efter nya stickprojekt! Det gula kommer nog bli en sjal, kanske tillsammans med det vinröda garnet jag har hemma. Moods of colors blir nog ett par sockor. Eftersom Manos silk blend fino är ännu lite lyxigare och dessutom otroligt mjukt i merinoull och silke, så vill jag ju göra någonting där man känner the softness. Ni lär märka när jag kommer på vad det ska bli av dem.

Kommentera

