Happy monday!

Idag är det hela världens favoritdag i veckan – måndag! En dag som för de flesta innebär slutet på två dagars ledighet, och början på fem dagars arbete. Mer eller mindre jobbiga arbeten, men ändå.

Min kära farmor säger alltid att jag är så duktig och att jag har det sååå jobbigt. Jag försökte ett tag övertyga henne om att mitt liv verkligen inte präglas av ordet ”jobbigt”, utan snarare ”stillasittande”. Alltså väldigt ojobbigt. Men definitionen av jobbigt kan såklart variera. Jag har också försökt förklara för henne att mina vardagar under min studietid inte ens är i närheten av så jobbiga som de kommer att bli i resten av mitt liv. Min studietid består nämligen av att; läsa, skriva lite, tänka en sväng, lyssna på en grå gubbe i en stor sal med en massa andra människor, och sedan försöka komma ihåg det som den gråa gubben sagt. Enformigt, halvtrist men ibland lite intressant skulle isåfall vara ord som bättre beskrev min vardag. Men jag har slutat förklara för farmor hur det funkar, och håller bara med. Nicka och le.

Idag är en typisk vardag för mig. Jag läser lite, skriver lite, och det är faktiskt rätt intressant. Läser en bok som min uppsatshandledare beskrev som ”utmärkt”, som handlar om föreställningar om kvinnlighet, feminism och broderi. Den kommer troligtvis bli grunden för min teoridiskussion i uppsatsen.

Mellan läspassen bearbetar jag mina tankar lite och stickar några varv på ett par vantar. Mönstret är egentligen för halvvantar, men jag gillar inte riktigt det, så jag gör hela och hoppas innerligt att garnet räcker hela vägen.

IMG_2583

Kommentera

