Flyttsugen

En av grannarna ska sälja sin lägenhet. Den är likadan som min, etta på 27 kvadrat, och ligger ute på Hemnet just nu för 1 195 000 kronor. Helt jävla sjukt. Tycker den ser helt okej ut, men jag och Emil har det mycket mysigare.

Men, som de flesta av er vet, så är det inte så långt kvar tills det är dags för mig och Emil att börja leta efter en ny lägenhet. Ser framför mig hur den kommer se ut, men det kommer säkert bli helt annorlunda från vad jag dagdrömmer om. Jag tror oavsett att vi kommer hitta ett riktigt fint hem till oss, som vi får göra precis vad vi vill med!

Just nu känner jag mig inte speciellt engagerad till att hålla på och fixa med inredningen här hemma, eftersom vi antagligen kommer vilja skaffa en hel del nya saker till flytten. Men bara för att jag inte tänker hålla på och fixa hemma nu, betyder det inte att jag inte hänger på Pinterest och blir inspirerad. Emil tycker att allt på min heminrednings-board ser likadant ut. Jag tycker mest att det känns skönt att jag vet vad jag gillar, och att jag på något sätt skapat en stil, trots att mitt nuvarande hem inte alls lever upp till den.

Collage

Alla bilder finns på min Pinterest, men här är källorna: Tygerna, drinkvagnen, glaslampan, Monstrea i vas, köksbänken, matplatsen.

Kommentera

