Göra klart eller repa upp?

olwen1 olwen2

Här har ni ett argprojekt. Har axlar och halsringning kvar, men jag känner mig inte speciellt sugen på att göra klart den. Mönstret har varit konstigt, jag har improviserat ihop många lösningar och just nu sitter den jättedåligt. Den kanske formar sig lite bättre efter tvätt, men det vet jag ju inte. Det känns astråkigt att sticka klart den, tvätta, prova och sen repa upp den. Å andra sidan känns det lika tråkigt att repa upp den nu. Den har legat orörd i några veckor och jag vet fortfarande inte vad jag ska göra med den.

Den är ju rätt fin, men jag borde ha sett varningstecknen när jag såg andras projektbilder på ravelry. Vissa satt jättefint, men andra satt jättedåligt. Jag tänkte att det kan bero på kroppsform och hållning, men det verkar inte så. Det blir liksom en utbuktning mitt på ryggen, och så snurrar ärmarna sig på något jättekonstigt sätt. Allt man gör kan ju inte bli perfekt, men jag vill gärna ha kläder som jag känner mig bekväm i.

Just nu känns det som att jag kan göra någonting annat av garnet. Något som blir bra från början och som inte behöver 1000 ändringar och svordomar. Ska låta den ligga lite till, och så får vi se sen…

En reaktion på ”Göra klart eller repa upp?

  1. Ping: En vintertröja | Petra Eriksson

Kommentera

