Pluggarn’

IMG_2646

Här hänger jag idag. Jag gillar Carolina (som biblioteket heter) och speciellt den tysta läsesalen på första våningen. Det är ingen ångest här på samma sätt som man kan känna på Blåsens bibliotek. Det är gammalt, lite dammigt, helt tyst och koncentrerat. För det mesta i alla fall.

Har suttit här i ungefär två timmar och har lyckats skriva två sidor. Helt okej tycker jag ändå. Ordbajsat ihop en inledning och satt upp olika punkter som jag ska skriva om. Då blir det lättare att komma vidare om jag kör fast, vilket jag lär göra förr eller senare. Har precis börjat med min intelligenta analys av de här fantastiska avhandlingarna… Tanken är att jag ska sitta tills jag stupar idag och imorgon, producera så mycket text som möjligt och sen gå igenom allt på lördag och skicka in det. Och så börjar jag med uppsatsen på måndag. Det är planen i alla fall, men man vet ju aldrig med mig.

P.S. Första snöfallet idag! Men inget ligger kvar. Men ändå – SNÖ! Oopa! D.S.

Kommentera

