Back to work

Under julen har jag försökt att inte tänka så mycket på uppsatsen. Det har gått helt okej. Har helst inte velat prata om det när folk frågar, men det är lite otrevligt att säga det så har väl berättat lite om den för de som undrat.

Ska skicka in till min handledare imorgon. Han ska läsa teoridelen och diskussionen så det är främst de jag behöver bli klar med nu. Idag har jag läst igenom och skrivit där det saknats lite, men jag måste erkänna att jag inte riktigt orkar bry mig så mycket längre. Det är dock lite lättare att skriva nu när jag tagit en paus ifrån texten, speciellt på de delar jag haft skrivkramp på tidigare.

Jag känner ingen oro över att inte bli godkänd. Det är mest opponeringen som kommer bli lite jobbig. Jag har inga problem att ta kritik eller försvara det jag själv skrivit (så länge ingen ställer svåra/konstiga frågor) men det känns jobbigt att kritisera andra. Det är speciellt svårt att diskutera bra uppsatser. Det är lätt att hitta språk- och formaliafel, men större problem med texten är inte riktigt min grej. Är inte den som analyserar sönder det jag läser, speciellt inte när det är ämnen jag inte har stenkoll på… Men det kommer nog gå bra. Vi ska göra opponeringen i grupp så då behöver man inte själv hålla på och rabbla upp en massa fel hos andra, men det blir också desto mer noggrann granskning av ens egna uppsats…

Längtar tills det här är över. Det tråkiga är bara att jag måste komma på något att skriva om till nästa uppsatskurs börjar…

Kommentera

