Att skriva av sig

Ni kanske tror att jag tröttnat på att skriva, så är det inte. Jag är bara så trött på uppsatsskrivande, och jag vill egentligen inte att min trötthet ska trötta ut er. Det är lite därför det varit tyst här ett tag, vilket faktiskt har varit ganska skönt.

Idag hade vi de första uppsatsventileringarna. Min ska diskuteras imorgon och jag kan inte beskriva ångesten med ord. Får ju lätt ångest som ni vet, men skolan är vanligtvis inte den största källan till min oro. Det finns sidor av min uppsats som jag är både nöjd och missnöjd med. Inledningen känns rätt lugn medan diskussionen känns sådär. Det beror nog på att min handledare tyckte att jag skulle skriva om den i sista sekund och ”peka med hela handen”, vilket jag inte riktigt förstod vad det betydde. Avslutningen blev helt enkelt inte riktigt som jag tänkt, men jag blir nog inte underkänd. Själva resultatdelen kanske är lite irrelevant på sina ställen, men det får väl vara så. Jag vet att min uppsats inte är helt perfekt, det är ingen, men jag tror ändå att den är bättre än några andra i gruppen. Den blev i alla fall inte som jag tänkt mig från början och det är nog det som stör mig mest.

Om en vecka börjar nästa kurs. Min sista på lärarprogrammet. Det känns kul och jobbigt på samma gång. Kul för att det snart är över och för att jag ska plugga med roliga människor, men jobbigt för att jag redan andra dagen ska formulera syfte och frågeställning till examensarbetet. Från en uppsats till en annan.

Jag hoppas att min kreativitet ska komma tillbaka snart. Kanske får jag ett infall redan imorgon när den värsta ångesten (kanske) gått över. Jag hoppas på det i alla fall!

Kommentera

