Solrosor

solrosor

I veckan berättade Sandra att hon börjat virka mormorsrutor till en babyfilt. Jag och Hanna blev superpeppade att testa själva. Såg en bild på Pinterest på en jättefin ruta med en blomma i mitten. Kände ett extremt sug efter att göra solrosor, så nu har jag också börjat på en babyfilt. Har en vision om att jag ska göra en grön kant runt sen när alla rutor är färdiga.

Jag har egentligen lite svårt för virkat, kanske för att jag inte sett jättemånga exempel på fina virkade saker. Tycker det färdiga tyget blir så ”klumpigt”, och att det ser lite för ”gulligt” och ”mormorigt” ut. Men jag ska ge det en chans! Om inte annat är det roligt att variera stickningen med någonting annat ibland.

Kommentera

