Att skriva för hand

Numera skriver jag aldrig för hand längre. Allt jag antecknar hamnar i datorn eller telefonen. Det här har resulterat i att min handstil blivit katastrofalt slarvig och ful. Nu har jag därför en vision och förhoppning om att jag ska börja skriva för hand igen. Tänkte skaffa en liten anteckningsbok och en bra penna. Sedan ska jag anteckna allt jag ska göra, alla bra idéer jag får och sådant som jag inte får glömma bort.

Det finns en överhängande risk att jag kommer anteckna flitigt till en början, och sedan överge det efter en vecka eller två. För att fortsätta motivera mig själv vill jag skaffa en fin anteckningsbok och hitta ett bra system för listor och anteckningar! Jag hade kanske tänkt att försöka mig på Bullet Journal, som Sandra tipsade om i sin podcast Källan (superinspirerande och peppande!) och blogg!

Imorgon kommer mamma till stan och vi ska gå en runda på stan och äta middag. Då ska jag leta efter en fin anteckningsbok så att jag kan sätta igång! Här är en instruktionsvideo för hur Bullet Journal fungerar. Lite krångligt i början kanske, men det verkar ändå vara ett effektivt sätt att se vad man ska göra och vad man gjort!

2 reaktioner på ”Att skriva för hand

Kommentera

