Seriously shine free

Shine free

Det finns de som inte behöver bry sig om sin hy, jag är tyvärr inte en av dem. För att jag ska känna mig fräsch måste jag tvätta ansiktet morgon och kväll, och se till att smörja in mig ordentligt. Sedan flera år tillbaka använder jag en ansiktstvål från Clinique som jag älskar. Har dock haft lite svårare att hitta en ansiktskräm som jag trivs bra med. Det finns en jättebra kräm i samma serie som tvålen jag använder, men den kostar över 350 kronor, vilket jag inte riktigt vill prioritera just nu. Har länge letat efter ett alternativ till Clinique, och det är klart att vilken kräm som helst egentligen funkar för att återfukta, men jag blir fet i hyn så himla snabbt och skulle vilja ha något som råder bot på det.

Nu tror jag att jag kan ha hittat den krämen! Seriously shine free från Formula 10.0.6 har ingen olja i sig alls och den verkar fungera skitbra! Helt fascinerad över att kunna känna på pannan eller näsan och inte vara flottig! Jag har inte testat den så mycket än eftersom jag köpte den i fredags, men de här dagarna har huden känts fräsch på ett helt annat sätt. Så himla skönt! Ett minus är att den inte luktar sommaräng direkt, men jag tycker personligen att det är värt det med tanke på vad den verkar göra för huden. Får väl hålla andan tills den torkar in, haha!

Kommentera

