Första maj

Nu var det ett tag sen jag skrev. Jag krigar vidare med uppsatsen. Det går väldigt trögt. Jag tror ändå att jag hinner klart till den 22:a. Jag har sökt jobb också, varit på intervju och väntar nu på att rektorn ska höra av sig. Tänkte skriva mer om det en annan gång.

Igår var det valborg! Dagen började jättebra och vi hade det supertrevligt i Ekoparken! Senare på eftermiddagen hände det lite saker som slutade med att jag fick promenera själv bort till Majklockan där Emil var med sin gamla klass. Efter ett tag känner jag att det vore skönt att vara hemma en stund och ladda mobilen och så. Jag började knata hem genom stan. Sen träffade jag på några kompisar som drog med mig på fest, så jag följde med! Jag kände mig lite nere så jag gick därifrån efter en liten stund. När jag väl kom hem bytte jag kläder och laddade mobilen som hade dött. Pratade lite i telefon med Hanna. Jag hade ingen lust att gå på någon fest på kvällen, eftersom jag hade ett annat ”uppdrag” jag skulle utföra innan kvällen tog slut. När det var gjort hade jag fått en rejäl promenad och hunnit bli lite argare och lite ledsnare än jag redan var.

Det var en ganska konstig dag som började hur bra som helst och som slutade sådär… Idag mår jag lite bättre. Drack ingenting efter klockan 15, och vi har pratat om det som behövdes pratas om. IMG_3286

 

Kommentera

