Vårbal på lördag!

I förmiddags fick jag till slut ett mail om att vi har fått två biljetter till vårbalen på Smålands! De ordinarie biljetterna var slut egentligen, så skrev upp oss på en lista för ”restbiljetter”.

Eftersom det är bal måste jag skaffa en fin långklänning (eller folkdräkt som Emil föreslog). Det som känns lite jobbigt just nu är att jag har fått acne på ryggen. Har starka misstankar om att det är hormonerna som spökar efter att jag slutade med P-piller i november. Läste någonstans på Internetz att kroppen kan bete sig konstigt i upp till två år efter att man slutat med hormonella preventivmedel. Det känns ju jävligt hälsosamt.

Vill alltså hitta en fin långklänning som inte är för öppen i ryggen. Det är väl inte för mycket begärt? Har för övrigt insett att den här månaden kommer bli sjukt dyr för mig. Bal, gasque och Bråvallabiljetter ska köpas. Även om jag inte tänkt köpa några superdyra klänningar så kostar biljetterna till festerna 420 kronor styck. Känner trots allt att det är värt det. Ska festa skiten ur min sista tid i Uppsala!

Kommentera

