Vårbalen

För två veckor sedan var det vårbal på Smålands, och här kommer några bilder! Jag hade fått låna klänning av Emils syster Hanna och den var superfin!

Innan balen var vi på förfest på Djäknegatan, hos för mig okända människor. De enda jag kände var egentligen Emil och hans kompis Daniel, och han flickvän som jag träffat ett par gånger tidigare. Sen traskade vi in till stan, jag med mina skavsår som jag drog på mig 100 meter från porten hemma, eftersom jag hade varit så kallat smart, och köpt ett par ballerinaskor för att slippa gå i klackar hela kvällen. Hade hellre gått i klackarna kan jag säga, pga. blod.

Jag, som faktiskt aldrig varit på sittning innan(!), blev lite förvånad över att det var så lättsamt. Hade förväntat mig att bal skulle vara mer seriöst, men icke! Det var en speciell blandning av folk som satt runtomkring oss, där det var typ två personer som verkligen var trevliga på riktigt, varav den ena blev aspackad. Han som satt bredvid mig märkte jag på en gång att vi inte hade så mycket gemensamt, men vad gör man?

Talen var många, ganska långa och fyllda med internskämt. Det skulle lämnas över poster på nationen och de som klev av blev hyllade. Efter sittningen blev det styrdanssläpp till lite för snabb musik. Vi gav upp ganska snabbt och stod och pratade istället. Sammanfattningsvis en himla kul kväll som avslutades med promenad hem i regnet.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

IMG_3359 IMG_3369

Kommentera

