Eko.

Om någon kommit in på bloggen och ropat HALLÅ hade hen bara fått ett eko tillbaka. Jag har nämligen tagit en lång paus från allt som heter bloggskrivning och läsning. Istället har jag tagit examen, skaffat ett jobb, varit på festival, varit i Warszawa, delat ut post och börjat inse att min tid som student är slut.

Imorgon börjar jag på mitt nya jobb på Vittra Lidingö. Jag kommer undervisa i SO tillsammans med en annan lärare, och jag ska ha år4-9. Det är en liten skola och det verkar vara så himla bra!

Just nu känner jag den där nystartspeppen som många kanske har vid nyår. För mig har det alltid varit hösten som varit brytpunkten. Nytt läsår – nya tag! Nu blir det dessutom med extremt stora förändringar. Jag kommer vara kvar i skolan, men nu ska jag leda eleverna framåt, istället för att bli ledd.

Sommaren har varit fabulös. Jag tror att mitt bästa sommarminne är Bråvalla. Vi hade så fantastiska campgrannar och det var bara roligt hela tiden. Kul att lära känna nya människor i kombination med bra musik, beer pong och lite vin. Heh.

Kanske skriver jag här lite oftare, kanske kommer jag inte ha tid. Det sägs att första året som lärare är brutalt. Under hösten kommer jag jobba 80 %, vilket känns rätt skönt. Kommer troligen att jobba lika mycket som en som jobbar heltid ändå. Vi får se! IMG_3546 IMG_3616

Kommentera

